צ'קליסט לקידום אתרים אורגני בגוגל – מעל 7 טיפים ייחודיים ל- SEO

קידום אתרים אורגני הוא הליך המורכב ממאות פרמטרים שונים המשפיעים על מנוע החיפוש והדירוגים של האתרים בו. הצ'קליסט הנ"ל יעזור לכם לעשות קצת סדר באתרים שאתם מקדמים, לקבל מבט על לרשימת הדברים החשובים בSEO שכדאי לבצע ולבדוק בכל אתר. אולי אתם כבר מכירים את רוב או כל מה שכתוב כאן, אולם תמיד טוב שתהיה רשימה מסודרת של "משימות" שנוכל לעבוד לפיה וכך לוודא שלא שכחנו לפחות את הדברים החשובים ביותר.

#1 – בדיקות ראשוניות:

חשוב לבצע מספר בדיקות ראשוניות על האתר שלנו כדי לקבל תמונת מצב על מצבו הנוכחי של האתר. אנו מתכוונים להרצת בדיקה של מיקום דירוגים ל15-20 ביטויים הקשורים בתחום שלכם (חלקם עיקריים וחלקם ביטויים ארוכים וספציפיים יותר) ולבדוק את מיקום הביטויים. אולי האתר שלכם בעל סמכות גבוהה ואולי אתם לא מצליחים להתברג גבוה אפילו בביטויים עם מעט מאוד תחרות מה שאומר שאולי האתר צריך חיזוק מסוים או שהאתר נענש מסיבה כלשהי. כדאי לבצע בדיקות ראשוניות גם לגבי כמות הכניסות האורגניות ביום של האתר מגוגל באמצעות כלי גוגל אנליטיקס.

#2 – בדיקה שכל הכלים שאנו רוצים מותקנים באתר ומסנכרנים נתונים כמו שצריך:

גוגל אנליטיקס, גוגל סירץ' קונסול, כלים כמו ZEFO או כלים אחרים שאנו עושים בהם שימוש מוטמעים באתר ומעבירים נתונים אל המערכת.

3# – דוח מצב באמצעות סירץ' קונסול של גוגל:

כדאי לבצע מספר בדיקות בעזרת סירץ' קונסול של גוגל. באמצעות כלי זה תוכלו למצוא שגיאות SEO שונות שתוכלו לטפל בהם כדי לנקות עונשים שיש על האתר שלכם. לדוגמה תוכן משוכפל בתוך האתר, שיפורים הקשורים לכותרות, תיאורים כפולים של עמודים או כאלה שלא קיימים, לבדוק האם גוגל העניש את האתר שלנו ולמה ועוד.

#4 – ביצוע סריקה של האתר:

אחד הכלים הכי אהובים בתחום הקידום האורגני הוא Screaming Frog ולא בכדי. הוא מאפשר לכם לסרוק בחינם עד 500 עמודים בו זמנית של האתר שלכם. לאחר סריקת העמודים של האתר תוכלו לקבל מבט על לתיאורים, כותרות ותגי מטא שונים של העמודים שלכם. בדקו שהם מוגדרים כמו שצריך, שאין כפילויות ועוד.

#5 – התאמת התוכן באתר לSEO:

אם האתר שלכם מבוסס על וורדפרס למשל תוכל להתקין תוספי SEO שונים כמו יוסט SEO שיעזרו לכם להתאים את התוכן באתר שלכם למנועי החיפוש. עשו זאת תוך כדי שאתם שומרים על איכות התוכן והענקת ערך לגולשים שלכם כמובן ולא התאמה רובוטית של התוכן להגדרות המועדפות של גוגל מבלי להתחשב בגולשים. במידה והאתר שלכם אינו מבוסס וורדפרס תוכלו ללמוד דרך האינטרנט כיצד להתאים את התוכן באופן ידני ללא שימוש בתוסף כזה או אחר.

#6 – הוספת תגיות ALT לתמונות:

כדאי להוסיף תגיות ALT לכל התמונות באתר שלכם. זוהי הדרך שלכם להראות למנועי החיפוש מה הנושא של התמונה ולמה היא קשורה. כמו כן גם במידה והגולש יגלוש ממחשב שלא מציג תמונות בדפדפן שלו למשל, יופיע טקסט חלופי של התמונה המתאר את התמונה שהייתה אמורה להיות שם.

#7 – בדקו את מהירות האתר:

ניתן להשתמש בכלים שונים לבדיקת מהירות האתר, כולל שימוש בכלי GOOGLE PAGE SPEED של גוגל ולבדוק אילו דברים הופכים את האתר שלכם לאיטי יותר. לא רק שגולשים בעלי סבלנות נמוכה לא ירצו להישאר באתר שלכם וסביר גם שיצאו ממנו בכל פעם שיתקלו בו שוב, אלא גם שאחוזי הנטישה הגבוהים, זמן השהייה הנמוך של גולשים פחות סבלניים וחוויית השימוש הכללי ירדו וזה יפגע גם בקידום האתר בגוגל.

שאלות תשובות בנוגע לקידום אתרים אורגני בגוגל:

שאלה: האם חברת הקידום מכינה עבורנו את התוכן לאתר?

תשובה: בהתאם להיקף העבודה שלכם עם חברת הקידום ולמה שסיכמתם מולה תקבלו מספר תכנים בחודש לאתר שלכם לשמירה על פעילות סבירה באתר. במידה ותרצו יותר תכנים באתר במהלך החודש תצטרכו לסכם זאת מול חברת הקידום בתוספת תשלום או לדאוג לתכנים נוספים בעצמכם.

שאלה: מה קורה אם מפסיקים לעבוד על הקידום האורגני של האתר שלנו?

תשובה: אם קדמתם מספיק זמן את האתר שלכם בצורה טובה, תוכלו עדיין ליהנות מפירות ההשקעה שלכם לפחות לכמה חודשים הבאים. במידה והאתר לא קודם כראוי או נענש לאחר הפסקת העבודה של חברת הקידום או שהתחרות בתחום שלכם גבוהה מאוד ייתכן ומהר מאוד תרדו בדירוגים.